How to fix a flat tire on the roadside?

As we check every day our tires in the morning, we recognised a loss of preasure on one of our rear tires. With the on board compressor we filled up, but we lost about 50% every day, so we decided to fix the problem. A “tubeless tire repair set” with rubber stoppers which we carry since 2019 on board could be the solution In the current case.

The problem!
The solution!
Corpus Delicti
Drilling in the hole, to prepare for the application of the rubber stopper.
Workplace roadside, sunny, but only 8 degrees celsius!
The rupper stopper
Applying the rubber stopper with a lot of pressure …
Filling air, all finished after half an hour!

We checked the pressure again the next day, all perfect!
The complete repair process took about 30 minutes, easy and reliable fix!

2 thoughts on “How to fix a flat tire on the roadside?”

  1. Hallo
    interessanter Beitrag. Ich hatte mir dieses Reparaturset auch schon mal angesehen, war aber nicht überzeugt. Habe meine Meinung jetzt geändert 🙂
    Ich hätte eine Frage: auf dem Bild wo du fast unter dem Auto liegst erkennt man einen großen Karabinerhaken. Ich nehme mal an um das Fahrzeug, was hoffentlich nie nötig sein wird, rückwärts zu bergen. Habt ihr den selbst angebracht oder kannst du mir die Fa benennen die das gemacht hat?
    Gerne auch – weil es ja nicht hier hin gehört – in einer persönlichen Mail
    Danke
    Grüße Aus Spanien

    1. Hallo Peter,

      ja, die Reparatur war sehr einfach und ist zuverlässig. Ich habe jedoch ein teures Set gekauft, da die Ausführung der Werkzeuge robust sein muß.
      Den Haken habe ich selbst montiert, da sonst keine Möglichkeit der Bergung von hinten besteht. Auch als Abschlepphaken zur Fremdbergung ist es eine gute und robuste Lösung.

      Grüße aus Armenien

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *